Dag 12 - Reisverslag uit Kōnan, Japan van Thomas Mooijer - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Kōnan, Japan van Thomas Mooijer - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Thomas Mooijer

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Juli 2013 | Japan, Kōnan

Half 5 's ochtend s volledig uitgeslapen wakker worden en geen pijn van m'n blaren meer voelen, dit zijn goeie dagen!
De tempel is prachtig in de vroege ochtend, de zon komt nog maar net op en de mist hangt nog in de bergen. Ik zet wat muziek op, fris me op en ruim het huisje weer netjes op, nu lekker chillen en genieten en ervoor zorgen dat ik voor 7 uur vertrek richting tempel 28.

Vandaag zal ik het niet redden naar tempel 28 omdat het nog 37,8 km lopen is, ik zal proberen zo dicht mogelijk te komen.
De berg afdalen gaat soepeltjes, het is nog fris en de kracht zit weer in me benen. Ik moet echter wel zo snel mogelijk wat te eten vinden aangezien ik gister avond niets heb gegeten.

Na het afdalen ben ik alweer snel bij de kust, alleen is het hier wat ruiger dan ik gewend ben. De golven zijn vet hoog en knallen met volle kracht tegen de rotsen, ik word helemaal natgeregend.
Het pad gaat langs een grote klif waar ik een kerel zie klimmen zonder maar ook een enkele vorm van bescherming, alhoewel er ligt een matrasje onder hem, maar ik denk niet dat dat veel zal helpen mocht hij naar beneden vallen.
verderop is een restaurant ingebouwd in klif, daar is me ochtend eten! maar helaas is het nog maar 8 uur en het restaurantje gaat pas om 9 uur open en om nou een heel uur te wachten gaat ook weer wat ver.
Achter het restaurant is een grot met een nauw en donker padje, ik weet niet of ik daar doorheen pas met me spullen. Ik probeer mezelf er doorheen te proppen wanneer ik opeens een tak in me gezicht krijg, ik sla de tak weg en ik zie hem serieus daarna weglopen over de grond....... Het was een vet grote spin die over m'n gezicht kroop! JAKKES!!!! Snel weg hier.

Niet veel later kom ik langs een supermarkt waar ik wat broodjes haal en nog een ijsje want het begint alweer heet te worden. Ik moet vandaag nog door 3 steden lopen, in ieder geval een goede kans om WiFi te vinden.

Na alle 3 de steden te zijn doorgelopen heb ik nog steeds geen WiFi gevonden. Ik rust even onder de visafslag bij de haven, het is echt grappig als je het vergelijkt met die in Volendam, het ziet er veel moderner uit, maar toch vind ik die in Volendam mooier.

Ik loop nu langs de golfbrekers, wat best wel indrukwekkend is. één zo'n blok is twee keer zo groot als een mens. Maar als je de golven in de verte ertegenaan ziet slaan, lijken ze niet eens zo groot in vergelijking met de golven.
De hoge golven zijn een goede afleiding want het is ondertussen zo heet geworden dat maakt niet uit waar ik heen kijk ik hitte golven zie in de lucht. Dit pad gaat uren door en er is geen schaduw, met uitzondering van één rusthutje, wat ben ik toch blij met die hoed!
Verderop is een restaurantje waar ik wat héérlijke ramen eet om weer op krachten te komen. Eigenlijk niet zo heel slim..... warm eten terwijl je je al doodzweet.


Het pad brengt me langs de sloppenwijken, hier staan huizen die ingezakt zijn, roestgaten in de muren hebben en huizen die volledig verdwenen zijn onder bebossing.
Dit is geen mooi gezicht, overal zie ik slecht onderhouden huisdieren, zo zie ik een uitgemaagerde kat voorbij strompelen en zo zie ik een hond die nog maar de helft van zijn vacht heeft. Het eet me helemaal weg van binnen. Als dierenliefhebber zou ik het liefst willen helpen, maar wat kan ik doen. Ik kan ze niet meenemen en ik kan ze niet voeren omdat m'n eten op is.
Het enige dat ik kan doen is een oogluikend doorlopen en proberen alles zo snel mogelijk te vergeten. In eens zie ik 4 huisjes waar tsuyado opstaat, ik kijk op me map en zie dat de oude man die ik had ontmoet bij tempel 6 de tsuyado al voor me had aangekruist. Ik was helemaal vergeten dat hij dit voor me had gedaan. Een tsuyado is ideaal maar het is nog niet zo laat en om in de buurt van de sloppenwijk te overnachten lijkt me geen strak plan. Dat wordt verder lopen. Het pad gaat verder onder de bomen, echt heerlijk die schaduw. zo kan ik nog ver komen vandaag.

Rond 4 uur zie ik in de verte een resort hotel, kijk daar hebben ze WiFi! Ik koop wat eten in bij de supermarkt en loop richting het resort. Eenmaal binnen word m'n mobiel gek van alle berichten die binnenkomen.
Voor de zekerheid vraag ik toch maar aan de receptie hoe duur een overnachting hier is. Het is serieus 8400 yen op zijn goedkoopst! Haha dacht het even niet, mij te duur.
Ik vraag of ik even mag rusten in de lobby voor ik weer vertrek en ze vind het goed, snel even whatsappen. De vrouw van de receptie brengt zelfs een handdoek en een koud glas water, ze zegt vervolgens dat ik nog niet weg moet gaan. Ik vind het prima ik heb WiFi. Niet veel later komt ze terug en verteld me dat ze een deal voor me heeft, ik mag overnachten voor maar 5500 yen, kijk das veel goedkoper. Ik neem het aanbod met beide handen aan!

Ik betaal en word vervolgens door de vrouw begeleid naar m'n kamer, ik kom de kamer binnen en me mond valt open. Dit is geen eenpersoonskamertje, dit is een luxe tweepersoonskamer met salontafel en bank en al. Er is een douche, een bad, een tv, een koelkast, een balkon met een prachtig uitzicht en als belangrijkste AIRCO!
2 dagen geluk achter elkaar, het is op zich een van de dingen die het leukste zijn aan de tocht, elke avond een slaapplek vinden, of het nu een hotelkamer is of een betonnen plaat waar je je tentje op kan zetten. Het is werkelijk een unieke ervaring.

Nog even skypen met het thuisfront, eten in het restaurant en dan opbed.
Ik zal zeker weten lekker slapen!


Resort:

Resort Hotel Umibeno Kajue

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 05 Juni 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 11636

Voorgaande reizen:

27 Juni 2013 - 26 Augustus 2013

Shikoku 88 tempeltocht

Landen bezocht: