Dag 7 - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Thomas Mooijer - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Thomas Mooijer - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Thomas Mooijer

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 Juli 2013 | Japan, Hiwasa

Nog een nacht zonder maar ook een oog dicht te hebben gedaan, de hele tijd brullen er kikkers en krijsen er cicades. Even voor degene niet weten wat een cicade is, het is een insect dat een soort lied zingt met zijn holle lichaam, dit geluid kan oplopen tot wel 120 decibel! Dat is even luid als een ambulancesirene of een klas vol krijsende kinderen.

De zon komt langzamerhand op en de beesten worden eindelijk rustiger, ik pak deze kans snel om wat slaap te pakken, dan maar later beginnen met lopen.

Al waren het maar 2 uurtjes, het was heerlijk! nu snel inpakken en wegwezen.
De kust is werkelijk prachtig, azuur blauwe zee, prachtige rotsformaties in het water, de wind waait wat hard maar is toch lekker verkoelend en het is lekker plat, of en toe wat heuveltjes maar verder niets.
Ik ben echt gek als ik dit zou opgeven, dit is prachtig. De tocht gaat gewoon door!!!

Na een paar uur lopen stop ik even om te rusten en wat te drinken, ik zweer die automaten zijn te gek, moeten we in Nederland ook hebben.
Ik kijk in de verte en zie een groot gebouw op een klif, ik besluit even een kijkje te nemen.
Het is een hotel met restaurant, top! Dan kan ik even goed eten want koek en gedroogde erwten(nog van dag 2) is net echt een goed ontbijt.
Aangezien ik nog niet zo goed ben in Japans lezen heb ik moeite met de menukaart, ik vraag of de bediende me kan helpen met het ontcijferen van de kaart. Het wordt tempura udon, dat is een kom met dikke noedels en gefrituurde garnalen, echt heeerlijk. Het uitzicht is werkelijk prachtig en ik kan hier wel uren zitten, maar jammer genoeg moet ik opschieten.

Wanneer ik ben aangekomen in Hiwasa, de plaats waar tempel 23 is valt me op dat alles hier in het teken staat van zeeschildpad, overal zie je musea, beelden en posters van zeeschildpadden. Opeens word ik naar binnen geroepen door een oude vrouw, ze geeft me thee en wat koekjes. Ze vraagt of ik me naam, leeftijd en land wil opschrijven in een logboek dat ze bijhoud. Ik praat wat met de vrouw en haar vriendin en ze leren me wat Japans en ik leer hun wat Nederlands en Engels. Ik leer echt snel nu ik hier in Japan ben, mensen praten tegen me ook al weten ze dat ik ze niet kan verstaan en zo is het voor mij makkelijker om de taal te leren. Ik denk dat ik na deze 2 maanden echt goed Japans kan praten.
Het is heel gezellig met de oude vrouwtjes en de tijd vliegt voorbij, het nadeel is dat ik nog zo veel moet lopen. Ik neem afscheid en begin weer met lopen, maar dan nog geen straat verder is er het stadhuis met WiFi, neeee waarom nu, ik twijfel of ik moet doorlopen of gebruik moet maken van de WiFi, ik ben al zoveel tijd kwijt. Ik besluit heel snel even gebruik te maken van de WiFi om wat foto's te uploaden en me vrienden te spreken, daarna is het rennen richting tempel 23.

Tempel 23 is een mooie tempel, ruim ingedeeld en je hebt een prachtig uitzicht over Hiwasa, het enigste nadeel is dat het er vergeven is van de cicades, het geluid is pijnlijk als je te dicht in de buurt komt, maar het heeft wel wat. Ik doe de rituelen, haal de stempel op en ga weer op pad.

Voor ik Hiwasa vertrek kijk ik eerst even op de kaart en zie ik dat het 4 uur lopen is naar het volgende dorp, dat kunnen me voeten niet aan. Ik kijk wat rond en vind een Ryokan aan de rand van het dorp.
Wanneer ik binnen kom kijken ze me raar aan, het is 5 uur en normaal zou je dan nog lopen. Ik vertel de ze dat me voeten niet meer kunnen en dat ik het vandaag voor gezien houd. De man van de Ryokan begeleid me naar me kamer en vraagt hoe laat ik wil eten. Ik trek me sokken uit en de man zij gezicht veranderd van een lach naar een wat geschrokken gezicht. Me blaren zijn nog groter geworden, sommige zijn er meerdere op elkaar en eentje is zelfs blauw/zwart aan het worden. Hij verteld me dat het slim is als ik vannacht met me voeten wat omhoog slaap.
De kamer is niet veel maar de gastvrijheid is top, de mensen zijn aardig en helpen me met de wasmachine, het eten is er echt heerlijk en ik krijg zelfs blarenpleisters van ze!

Ik loop achter op schema maar ik hoop dit snel in te halen, nu even onderuit gezakt tv kijken en slapen in een heerlijk koele kamer.


Tempels:

Tempel 23 Yakuōji

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 05 Juni 2013
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 11615

Voorgaande reizen:

27 Juni 2013 - 26 Augustus 2013

Shikoku 88 tempeltocht

Landen bezocht: